• Lakši pristup javnim uslugama na internetu za osobe s invaliditetom i starije

    Europski parlament u studenom je izglasao pravilo koje kaže da će internetske stranice i aplikacije tijela javne...

Nazovite nas

 Udruga "MI"-Split 021/329 130
 Centar Zlatno doba

021/398 722

 Pomoć u kući
  • "Francuski paradoks" i resveratrol

    "Francuski paradoks" se odnosi na pojavu da je kod Francuza manja smrtnost i obolijevanje od bolesti srca i krvnih...

Aktivno starenje

Mirovinska zaštita

Pomoć i njega

Pomoć u kući

Putovanje

Smještaj i skrb

Socijalna skrb

Zdrav život

Zdravstvena skrb

Zdravstvene usluge

Nudimo za vas...

Nudimo vam informacije prilagođene svačijim potrebama. Ovdje možete uvijek pronaći nešto za sebe.

  • Zdravstvo
  • Socijalna skrb
  • Pravo
  • Pomoć u kući
  • Kultura
  • Obrazovanje...

Niste sigurni što trebate napraviti?

Potrebna vam je informacija ili kontakt?

Nazovite nas!

Prije samog uključivanja starije osobe u programe stalne tjelesne aktivnosti potrebno je posavjetovati se s liječnikom i fizioterapeutom, s tim da se moraju redovito provoditi liječnički pregledi. Redovite tjelovježbe ne smiju se provoditi bez nadzora stručne osobe odnosno fizioterapeuta.

Istraživanja su pokazala da svake godine otprilike jedna trećina osoba starijih od 65 godina padne, a ozljede kao što su npr. lom ruke, noge ili kuka ili akutne ozljede istegnuća tetive uzrokovane padom mogu imati značajni utjecaj na život starije osobe jer ograničavaju kretanje i time onemogućavaju samostalan život pojedinca.

"Rašireno mišljenje da žene u srednjoj i starijoj dobi gube interes za seks potpuno je pogrešno", tvrdi Holly Thomas, liječnica i znanstvenica sa Sveučilištu u Pittsburghu u razgovoru za The Washington Post.

Starenjem organizma dolazi do promjena u probavnom sustavu koje mogu narušiti uzimanje, probavu i metabolizam hrane (nedostatak zubi, smanjeno izlučivanje sline, slabljenja osjeta okusa čak do 70%, smanjena apsorpcija hrane u tankom crijevu), o čemu treba voditi računa prilikom pripreme obroka.

Mnogobrojna istraživanja su pokazala da su vježbe snage blagotvorne i za žene i muškarce svih dobi, uključujući i one koji nisu dobrog zdravstvenog stanja. Dapače, ljudi koji imaju zdravstvenih tegoba poput srčanih problema ili artritis najčešće najviše profitiraju od programa vježbanja koji uključuje rad s utezima nekoliko puta tjedno.

Tajna dugovječnosti još nije otkrivena, a svaka osoba koja doživi stotu oslanja se na neke svoje rituale i prakse. Također, svaka je od njih uvjerena kako su baš njihovi rituali zaslužni za dug život. U nastavku donosimo neke od savjeta veselih stogodišnjaka.

Tjelesna aktivnost nije samo rezervirana za mlađe ljude već je obaveza svih koji žele biti odgovorni prema vlastitom zdravlju. Naime, odavno je dokazano da određena razina dnevne tjelesne aktivnosti direktno utječe na jačanje i povećanje otpornosti kostiju, značajnom smanjenju rizika od prijeloma kostiju, smanjivanju bolova u zglobovima i mišićima, gubitak prekomjerne tjelesne težine te na niz drugih zdravstvenih prednosti.

Analiza aktivnosti koja se razloži u korake jest suština radne terapije. Gleda se bilo koja aktivnost koju provodi pojedinac u svom svakodnevnom životu te nakon uočavanja problema slijedi razmatranje kako najbolje pomoći u svrhu što veće samostalnosti i kvalitete života pojedinca.

Procjena funkcionalne sposobnosti starijih ljudi Funkcionalna sposobnost starijeg čovjeka utvrđuje se njegovom sposobnošću za obavljanje svih svakodnevnih životnih aktivnosti neovisno o njegovoj kronološkoj dobi i zdravstvenom stanju. Obilježja utvrđivanja funkcionalne sposobnosti starijih ljudi odnose se na utvrđivanje obilježja fizičke pokretljivosti i psihičke samostalnosti po slijedećim kriterijima:

Vježbe za trbušnu muskulaturu 

Vježba br. 1
Početni položaj, osoba leži na leđima sa nogama savinutim u kojenima i u kukovima, uz duboki udisaj obuhvatite rukama koljeno, privučete ga prsima, zategnete stopalo te idete bradom prema koljenu, uz duboki izdisaj vratite u početni položaj.

1. Istezanje stražnjeg dijela nadlaktice

U sjedećem ili stojećem položaju stavite jednu ruku ispred sebe sa dlanom okrenutim prema gore. Prebacite ruku preko glave i savijte je, a drugom rukom je uhvatite za lakat i lagano potiskujte prema natrag. Ako želite još malo jače istezanje, naslonite se glavom na nadlakticu i lagano je gurajte glavom prema natrag. Ovaj položaj zadržite 10-15 sekundi pa promijenite stranu. Ponovite nekoliko puta.

Radna terapija je zdravstvena disciplina koja odgovara na pitanje kako što bolje osposobiti za samostalan život one osobe koje su izgubile svoju samostalnost u svakodnevnici.
To je vrsta terapijskog procesa za djecu i odrasle kojima se neka stanja bolesti odražavaju na njihove mentalne ili fizičke spospobnosti pa im radni terapeut pomaže iznova naučiti kako se npr. obući, pisati ili kuhati bez tuđe pomoći te kako adekvatno raditi posao za koji je osoba plaćena.

1. Kruženje ramenima

Kruženje ramenima pomaže jačanju vratnih mišića i mišića gornjeg dijela leđa. Povećanje snage mišića oko lopatice olakšava podizanje tereta kao npr. kufera sa poda. Ova vježba poboljšava pokretljivost ramena i stabilizira lopatice za podizanje težeg tereta ciljajući na mišiće koji podržavaju lopaticu te omogućavaju kretnju ruku.

Američki istraživač Dan Buettner se 2004. godine udružio sa National Geographicom i timom ponajboljih svjetskih znanstvenika iz područja dugovječnosti. Cilj im je bio otkriti područja širom svijeta gdje ljudi žive značajno duže i zdravije te pokušati otkriti tajnu njihovog dugog života. Tijekom istraživanja su otkrili područja - koja su nazvali „plave zone“, gdje ljudi dožive dob od 100 godina deset puta češće od prosjeka.