SENIORI.HR

Informativni portal za treću dob

Preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe pri izlaganju visokim temperaturama zraka 2021

Referentrni centar Ministarstva zdravstva Republike Hrvatske za zaštitu zdravlja starijih osoba - Služba za javnozdravstvenu gerontologiju Nastavnog zavpda za javno zdravstvo "Dr. Andrija Štampar" i Povjerenstvo za provedbu akcijskog plana za ublažavanje posljedica toplinskog vala MZ te HLZ- HDZGIG, izradili su Preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe pri izlaganju visokim temperaturama zraka, osobito za starije osobe oboljele od kardiovaskularnih, respiratornih, endokrilnih, psihogerijatrijskih i drugih kroničnih bolesti:

Opširnije...

Moderna starost

Kada pomislite na stariju osobu vjerojatno vaš mozak projicira sliku sijede gospođe ili gospodina sa štapom u ruci, naočalama na nosu, osobu kojoj dani samo prolaze, a ona bespomoćno sjedi na istom mjestu. Ako je navedeno istina, onda ste podlegli stereotipizaciji starijih osoba.  

Opširnije...

Što je medicinska gimnastika?

Medicinska gimnastika je program terapijskih vježbi pod vodstvom viših fizioterapeuta. Osmišljen u svrhu prevencije, poboljšanja i liječenja svih stanja koja pogađaju lokomotorni sustav - odgovoran za strukturu i kretanje tijela. Vježbama mogu pristupiti svi vježbači bez obzira na predznanje, spol, razinu motoričkih i funkcionalnih sposobnosti.

Opširnije...

Stručnjaci otkrivaju koliko često je potrebno vježbati

Ne možemo reći kako se naša rutina nije promijenila zadnjih mjeseci. To ne iznenađuje s obzirom na zatvorene teretane, smanjene mogućnosti kretanja na otvorenom i drugačiji dnevni raspored. No, dok su jedni u vrijeme korona krize izgubili motivaciju za vježbanjem, drugima je to vrijeme bila odlična prilika za posvetiti se sebi, svom zdravlju i izgledu te s posebnom energijom dočekati ponovno otvaranje centara za vježbanje. 

Opširnije...

Vježbanje u poznim godinama i kakve vježbe odabrati

Redovita tjelesna aktivnost važna je u svakoj životnoj dobi radi očuvanja zdravlja, pa je ne bi trebalo zanemarivati ni u poznim godinama unatoč određenim fiziološkim promjenama.  Razlog više da započnete s vježbanjem, ako to do sada niste činili, jest i činjenica da se najmanje 50 posto promjena koje prate starenje pripisuju upravo atrofiji zbog neaktivnosti. 

Opširnije...