tjelesna aktivnost

  • Danas je dokazano kako redovita tjelesna aktivnost može doprinijeti mnogim pozitivnim promjenama i boljoj funkcionalnoj sposobnosti u starijih kao i u mlađih ljudi u svrhu očuvanja njihove fizičke pokretljivosti u srednjoj, ali i u dubokoj starosti.

  • Starost nije bolest nego normalna fiziološka pojava i sigurna budućnost svakog čovjeka ovisna o genomu starenja i primjeni pozitivnog zdravstvenog ponašanja tijekom starenja. Donosimo 14 uputa za aktivno, zdravo i produktivno starenje.

  • Vijesti o stogodišnjacima koji i dalje žive život pun aktivnosti čitamo gotovo svakodnevno. Činjenica je da sve više ljudi doživi stotu, ali i godine iza nje. Ipak, na to hoćete li doživjeti troznamenkasti rođendan možete i sami utjecati, piše Huffington Post.

  • Prije samog uključivanja starije osobe u programe stalne tjelesne aktivnosti potrebno je posavjetovati se s liječnikom i fizioterapeutom, s tim da se moraju redovito provoditi liječnički pregledi. Redovite tjelovježbe ne smiju se provoditi bez nadzora stručne osobe odnosno fizioterapeuta.

  • Tjelesna aktivnost nije samo rezervirana za mlađe ljude već je obaveza svih koji žele biti odgovorni prema vlastitom zdravlju. Naime, odavno je dokazano da određena razina dnevne tjelesne aktivnosti direktno utječe na jačanje i povećanje otpornosti kostiju, značajnom smanjenju rizika od prijeloma kostiju, smanjivanju bolova u zglobovima i mišićima, gubitak prekomjerne tjelesne težine te na niz drugih zdravstvenih prednosti.

  • Neke od zabluda koje često čujemo od starijih ljudi kada je riječ o vježbanju su:

    1. Nema smisla vježbati. Ionako sam ostario/la.